MICRA DIG-S: TISZTA ÖRÖM
A valódi technikai innováció, az alacsony károsanyag-kibocsátás és a dinamikus teljesítmény kombinációja - a PURE DRIVE megtestesítője
DIG-S: a világ egyik legtisztább benzinmotorja
A NISSAN MICRA DIG-S
Áttekintés
A Micra DIG-S a Nissan PURE DRIVE filozófiájának alapvető kifejeződése. Ahhoz, hogy bármely új Nissan modell a PURE DRIVE emblémát viselje 2011-től, CO2 kibocsátásának 130g/km alatt kell maradnia... de a legújabb Micra DIG-S új mércét állít fel. Mindössze 95g/km-es károsanyag-kibocsátással a világ egyik legtisztább benzinmotorja.
A rendkívül alacsony emissziós érték csupán egy összetevője a Micra DIG-S fegyvertárának.
A Micra, mint igazi világautó - a világ öt különböző nissan gyáregységében készül és nem kevesebb, mint 160 országban értékesítik - lenyűgöző együttesét kínálja az alacsony üzemeltetési költségeknek és a teljesítménynek, valamint a valódi innovációnak és erős élményvezetési faktornak.
Kompakt méreteivel városi használatra készült, szűk fordulókörű és kitűnően körbelátható. A Micra DIG-S alapfelszereltségéhez tartozik az innovatív technológia. A felszereltségek széles palettáján megtalálható a Start/Stop rendszer és a Nissan Connect műholdas navigáció 5 colos beépített kijelzővel. Mindezen túl a Micra-hagyományoknak megfelelően a DIG-S könnyen vezethető és felhasználóbarát.
A városi forgalom jelentheti számára a hazai pályát, de a DIG-S a nyílt utakon is megállja a helyét, ahol a motor átütő ereje merőben eltér a hagyományos 1.2 litereseknél megszokottaktól.
De íme az autó sikerének kulcsa: a technikailag korszerűsített, kompresszorral feltöltött, közvetlen benzinbefecskendezésű benzinmotor egy 1.5 literes motortól elvárható teljesítményt produkál, az egyliteres motorokra jellemző takarékossággal. A hivatalos kombinált fogyasztási érték 4,1 liter/100 km - ami kellemes hír az állandó benzinár emelkedés idején. A teljesítmény és a kiváló üzemanyag takarékosság ultra alacsony emissziós értékkel párosítva olyan kombináció, amit senki másnál nem találunk.
„A Micra DIG-S még a figyelemre méltó CO2 kibocsátási értéktől eltekintve is könnyen mosolyt csal tulajdonosa arcára. Számos fejlett jellemvonása van - néhány ezek közül még magasabb kategóriájú autóknál sem elérhető - és ezek mindegyike praktikus és örömteli. Alacsony fenntartási költségei mellett reális vásárlói értéket nyújt anélkül, hogy teljesítményével kompromisszumra kényszerítene" - mondta Laurent de la Cotardière, a Nissan Europe marketing alelnöke.
„Az alacsony CO2 emisszió lehetővé teszi, hogy a megtakarítások terén - állami ösztönzők igénybevételével - további előnyökhöz jussunk Európa szerte. A Micra DIG-S egyike a három benzinüzemű motorral szerelt autónak, melyek számára a behajtás ingyenes London dugódíjas övezetében, valamint az Egyesült Királyságban általános, éves útdíj megfizetése alól is mentesültek. A Micra DIG-S hasonló előnyöket élvez más európai országokban is" - tette hozzá.
Például Franciaországban azok az ügyfelek, akik kevesebb mint 110 g/km károsanyag-kibocsátású autót vásárolnak, egy 400 eurós bónuszt kapnak a kormánytól, míg Hollandiában az olyan autók, mint a Micra DIG-S, mentesek az országban alkalmazott BPM-adó (általános gépjármű, vagy regisztrációs adó) alól, megspórolva ezzel körülbelül 1000 eurót. További megtakarításokra van lehetőség Skandináviában, pl. adókedvezmény Norvégiában, Finnországban és Dániában a 100g/km alatti CO2 kibocsátású járművekre.
„Ultra alacsony emissziós érték mellett nincs szükség kompromisszumra a vezethetőséget illetően. A Micra DIG-S új mércét állít fel a városi autók mostani generációja számára. Egyetlen benzines kompakt ferdehátú sem éri el a Micra DIG-S teljesítményét... ezzel több mint méltó ellenfele egy azonos hengerűrtartalmú dízelnek" - mondta Pierre Loing, a Nissan International SA Terméktervezési és Stratégiai alelnöke.
A MICRA DIG-S részletei
A DIG-S motorja
A kompakt háromhengeres DIG-S motor a HR12DDR belső kódjelzést kapta, mellyel az elismert HD16 kódjelű négyhengeresek családjába tartozó motorhoz kapcsolódik. Utóbbi erőforrás hajtja a Note, Juke és Qashqai modelleket. Ez egy nagy hatékonyságú 12 szelepes egység, melynek hengerűrtartalma 1198 cm3.
A kulcsfontosságú technológiák közé tartozik a közvetlen benzinbefecskendezés és a kompresszoros feltöltés (ebből ered a DIG-S elnevezés - direct gasoline injection and supercharger). Ez a fajta feltöltési mód több levegőt juttat a motorba a nagyobb hatékonyság és a nagyobb teljesítmény érdekében: annak ellenére, hogy a motor csak 1.2 literes, 98 lóerős teljesítményével megközelíti az 1.5 literes szívómotorok teljesítményét...ugyanakkor fogyasztásával egy 1 literes egységhez áll közel.
Az eredmény: három összetevő egy csomagban - erő, hatékonyság és vidámság. A benzines motorokra jellemző átütő teljesítményt és a dízelekre jellemző gazdaságosságot párosítva a motor lehet kicsi, viszont ha erőre van szükség, nem kényszerülünk megalkuvásra.
A gondos tervezésnek köszönhetően sikerült kiküszöbölni a háromhengeres motorok kiegyensúlyozatlanságait: a dugattyú mozgásából eredő rendellenes rezonanciát például egy ovális pályán mozgó ellensúly beépítésével egyenlítették ki. Ennek eredményeként a motor zaj- és vibráció szintje a négyhengeres motoroktól elvártaknak megfelelő.
Amellett, hogy csökkent a blokk tömege, a kevesebb mozgó alkatrésznek köszönhetően a háromhengeres egység kisebb belső súrlódást produkál, ezáltal a javul a termikus hatásfok. A csökkentett súrlódási technológia magába foglalja a nano-kezelt vezérműtengelyt és a (hidrogén-mentes) gyémánt-szerű karbon (DLC) bevonattal ellátott dugattyú-gyűrűket és szelepemelőket. Továbbá változó teljesítményű olajszivattyú és az alacsony viszkozitású kenőolaj használata is a technológia része. A felsorolt elemek segítségével a súrlódás akár 30 százalékkal is csökkenthető, egy hagyományos négyhengeres, hasonló teljesítményű motorhoz képest.
Az alábbi technológiák alkalmazásának célja az üzemanyag-hatékonyság maximalizálása: változó szelepvezérlés (VTC), eco-mode, kipufogógáz-visszavezetés (az égés tökéletesítése céljából), alacsony súrlódási együtthatójú olajszivattyúk, magas örvénykamrás dugattyúk, és a magas kompressziós viszony alkalmazása.
Az erőforrás hatásfokának egy másik kulcseleme a Miller ciklus és egy jó hatásfokú feltöltő együttes alkalmazása, illetve a Stop/Start rendszer amelyek együttesen nagy motorteljesítményt, alacsony fogyasztási értékeket és mérsékelt károsanyag-kibocsátást biztosítanak.
Késleltetve a szívószelep nyitva tartásának időtartamát, a Miller-ciklusú erőforrás munkaüteme megnövekedett (lökethosszon megy végbe) a sűrítési ütemhez képest, aminek következtében az üzemanyag (égéséből származó) hőenergia jóval nagyobb hatásfokkal alakul át tengelyteljesítménnyé, mint a hagyományos négyütemű motoroknál. Emellett a szívócsőben uralkodó depresszió és (végső soron a munkaciklus) szívási vesztesége is csökken.
A közvetlenül a hengerbe fecskendezett üzemanyag párolgása során hőt von el a nagy nyomásúra és magas hőmérsékletűre sűrített üzemanyag-levegő keveréktől. Emellett az égőtér (határoló falainak) hőmérséklete (kedvezően) alacsony marad az olajsugaras dugattyúhűtés és nátriummal töltött kipufogó szelepek alkalmazása miatt, ami (összességében) csökkenti a kopogásos égés lehetőségét. E technológiák összességében lehetővé teszik a kompresszió-viszony 13:1 értékig növelését a hatásfok javításának érdekében, a magas sűrítéssel járó szokásos problémák jelentkezése nélkül.
A feltöltőt egy automatikus működtetésű tengelykapcsolóval szerelték fel, amelynek alkalmazása egyidejűleg teszi lehetővé a nagy motorteljesítmény és a kedvező üzemanyag fogyasztás megvalósítását oly módon, hogy kis sebességnél (és terhelésnél) - például városi üzem folyamán - lekapcsolja a feltöltőt.
Benzinmotoroknál számos előnye van a közvetlen befecskendezés alkalmazásának a (hagyományos) szívócső-befecskendezéssel szemben. A hagyományos motoroknál a fordulatszám növekedésével arányosan csökken a szívószelep nyitvatartási időtartama is, így egyre kevesebb idő marad az üzemanyag befecskendezésére.
Ugyanakkor ez nem jelent problémát a DIG-S erőforrás számára, ahol a nagy nyomáson üzemelő befecskendező elemet az égéstérben helyezték el. A (direkt az égőtérbe történő) közvetlen befecskendezés alkalmazásával jóval nagyobb ellenőrzést gyakorolhatnak az égésfolyamat felett, mivel ez növeli az erőforrás hatásfokát (és gazdaságosságát), miközben növeli a teljesítményt és a nyomatékot is és lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátás szintjének jóval hatékonyabb szabályozását is.
A Nissan mérnökei lépésről-lépésre haladtak a gépkocsi egyes elemeinek optimalizálása felé, olyan szerkezeteket is tökéletesítve, mint a generátor. A hagyományos gépkocsikban az akkumulátor újratöltéséről a generátor egy az erőforrás (főtengelye) által hajtott direkt szíjhajtás segítségével gondoskodik. Ez az áramtermelési eljárás azonban üzemanyagot emészt fel.
Az új generátor viszont egy intelligens szabályzórendszerrel rendelkezik, amely az akkumulátor töltését olyan üzemmódokra korlátozza, melyek során az erőforrás teljesítményére nincs szükség - például fékezéskor. A generátor akkor is szünetelteti az akkumulátor töltését, amikor a gépjármű gyorsít. Az elektromos fogyasztók áramigényét folyamatosan figyeli a rendszer, és automatikusan megkezdi az akkumulátor töltését ha az szükséges, biztosítva annak folyamatosan magas feltöltöttségi szintjét.
Mindennek eredményeképpen az erőforrás kategóriájának legerősebbike, amely egy hagyományos 1,5 literes motor teljesítményszintjét szolgáltatja, miközben fogyasztása egy 1,0 literes erőforrásénak felel meg, úgy, hogy a motorblokk tömege és térfogata jóval kisebb egy azonos teljesítményű négyhengeresénél. A Nissan új DIG-S erőforrása teljes mértékben teljesíti az Euro 5-ös emissziós normatívákat.
Az erőforrás teljesítménye 72 kW (98 LE) 5600 percenkénti fordulatszámnál, míg nyomatéka 142 Nm 4000-es fordulaton. A gépjármű maximális sebessége 180 km/h (CVT váltóval 178 km/h), gyorsulása 100 km/h-ra 11,3 másodperc. Átlagos üzemanyag fogyasztása (vegyes üzem mellett) 4,1 liter 100 km-re (CVT váltóval 5,0 l/100 km), míg a CO2 kibocsátás 95 gramm kilométerenként a kézi kapcsolású váltónál és 115 gramm a CVT-vel felszerelt modellnél.
Az ok, amiért az új MICRA benzines erőforrással készült, egyértelmű: az új fejlesztés eredményeképpen dízelszerű gazdaságosság mellett jelentkeznek a benzinmotor előnyös és kifinomult tulajdonságai. További fejlesztésekkel viszonylag egyszerű lesz megvalósítani az Euro-6 emissziós követelményeknek való megfelelést is. Egy dízelmotor esetében jóval nagyobb változtatásokra - például költséges részecskeszűrőre - lenne szükség ahhoz, hogy megfeleljen az új szabályozásnak, amelyek ráadásul nem kompatibilisek egy városi autó szerkezetével.
Teljesítmény-átviteli rendszer
Az alapkivitelben egy precíz, ötfokozatú, kézi váltón keresztül kapnak hajtást az első kerekek, míg opcionálisan rendelkezésre áll a kifinomult, fokozat nélküli automata (CVT) váltó. Ez a vadonatúj teljesítmény-átviteli rendszer számos fejlett technológiát foglal magába - ez a világ első CVT-je, melyben egy al-bolygóműves váltóművet helyeztek el az egyenletes nyomatékleadás és a hatékonyság érdekében.
Szintén büszkeségre ad okot a világ legmagasabb áttételi aránya - 7:3:1 - mely az irigylésre méltóan alacsony sebességi fokozat mellett is megtartja a nagy sebességű haladás gazdaságosságát.
Az al-bolygóműves váltómű adoptációja lehetővé teszi a kisebb átmérőjű csigák használatát, melynek jelentősége a csigák és a váltóházban található kenőolaj felszíne közötti nagyobb távolságban rejlik. Ennek eredménye, hogy csökken a mozgó alkatrészek által felkavart olaj mennyisége, ami újfent súrlódáscsökkentő hatást eredményez.
A kisebb összetevők, mint pl. az ultra lapos nyomatékváltó egy olyan egységet képeznek, mely által 10 százalékkal tömörebb és 13 százalékkal könnyebb tömb jött létre az előző rendszerhez képest.
Felszereltségi változatok
A Micra DIG-S belépő szinten is gazdagon felszerelt. Tartozékok, extrák és kiegészítők terén számos újító tételt vonultat fel, melyek a városi közlekedést kényelmesebbé teszik. Ugyanakkor - követve a Nissan eddigi gyakorlatát - mindezek elérhetősége Micra specifikus, hiszen a tipikus európai Micra tulajdonosok mindennapi életének egyszerűsítésére és megkönnyítésére lettek megalkotva.
Kívülről csupán hajszálnyi különbség választja el a különböző verziókat: a Visia esetében 14 col átmérőjűek az acél keréktárcsák, feketék az ajtókilincsek és a tükrök, míg egy Acenta esetén 15 colos acél felnik láthatók, fekete B-oszlopok, külső fényezéssel megegyező színű kilincsek és tükrök, valamint krómozott hűtőrács. A Tekna variáns ismérvei pedig a króm díszítés az alsó légbeömlő körül, első ködlámpák és a 15 colos könnyűfém felnik.
Minden Micra modell rendelkezik a teljes aktív és passzív biztonsági felszereléssel, továbbá az ESP minden szinten alapfelszerelés. Az első-, az oldal- és a függönylégzsákok, a hátsó fejtámlák és a blokkolásgátló is megtalálható már a belépő verzión is, hasonlóképp standard az automata sebességre aktiválódó ajtózár is.
Az Acenta szint esetében, mint a legnagyobb darabszámban értékesített modell, manuális klíma, első könyöklő és magasságban állítható vezetőülés is hozzáadódik a felsoroltakhoz. A bőr borítású kormánykerék és váltógomb is megtalálható ezen a szinten, csakúgy, mint a fejlettebb szórakoztató elektronikai rendszer, ami magába foglalja a CD lejátszót, az AUX bemenetet és a négy hangszórót. Szintén megtalálható benne a mobilhasználathoz szükséges Bluetooth.
Tekna szinten a fentiek kiegészülnek a Nissan Connect-tel, ami egy szórakoztató és információs rendszer, érintőképernyős műholdas navigációval és öt colos színes kijelzővel. Az AUX bemenet, az USB csatlakozási lehetőség és a 6 hangszórós rendszer mellett Bluetooth kapcsolódási lehetőség akár zene-átjátszással - egy arra alkalmas készülékkel - szintén rendelkezésre áll.
A navigációs rendszer teljes utcatérképet használ, nem pedig a többnyire olcsóbb "fordulóról-fordulóra" rendszert. A térképek lefedik Kelet- és Nyugat-Európát és Oroszországot, valamint egyszerűen frissíthetők SD kártyán keresztül.
A pozíció és járműsebesség érzékeléséből eredő információáramlás lehetővé teszi, hogy ne veszítsük el a műholdas kapcsolatot alagútban haladáskor, vagy amikor a nagyvárosi magas épületek árnyékában közlekedünk.
A rendszer szintén tartalmazza a TMC (Traffic Message Channel) kiegészítést is. Ez a rendszer egy másodlagos rádiófrekvenciát használva fogad közlekedési híreket és egyéb információkat a főbb útvonalakon történt balesetekről.
A közlekedési adatokat feldolgozva alternatív útvonaljavaslatot tesz, mellyel gyorsan, időt spórolva és kevésbé szennyezve a környezetet juthatunk el célállomásunkhoz. A Nissan Connect opciós tétel az Acenta szinten, standard a Tekna esetén.
Tekna szinten alapfelszereltség az automata fényszóró és ablaktörlő kapcsolás, elektromos tükörbehajtás és az átfogó információs mátrixkijelző. A kijelzőn megjelenő információkból megtudható mennyi CO2 kibocsátást spórolt meg a Stop/Start rendszer, hasonlóképp az üzemanyag fogyasztási adatok, hatótáv, külső hőmérséklet, stb. Opcionális felszereltségébe tartozik az Intelligens kulcs rendszer - ami még mindig ritka jellemzője a városi autóknak -, melynek köszönhetően a motor indítása és leállítása gombnyomással történik.
A Nissan úttörő a korszerű technikák alkalmazásában. Ennek példája az új Micrában található innovatív és könnyen használható Parkolóhely Mérő Rendszer (PSM). A parkolást segítő rendszer elsősorban a Micra városi autó jellegét hivatott tükrözni, hiszen a PSM segít a vezetőnek, hogy megtudja egy adott parkolóhely kellő helyet biztosít-e az autó számára. Amint a vezető megközelíti a parkolásra kiszemelt területet, a műszerfalon elhelyezett nyomógombbal aktiválja a rendszert, majd az irányjelző segítségével kijelöli azt az oldalt, amit a rendszernek ellenőriznie kell.
Amennyiben a haladási sebesség 25 km/h-t nem meghaladó, az autó szenzorai képesek felmérni a rendelkezésre álló parkolóhelyet és visszajelezni a vezetőnek a műszerfalon elhelyezett kijelzőn. Ha a rendelkezésre álló tér 100 cm-rel hosszabb az autónál, azt a kijelzőn megjelenő ‘OK' felirat nyugtázza. 60 és 99 cm közötti tér esetén a ‘DIFFICULT' (nehéz) felirat jelenik meg, ha 60 cm-nél kisebb távolság esetén a ‘NOT ADVISED' (nem javasolt) felirat látható. Utóbbi esetében a vezető döntésén múlik, hogy használja-e a parkolóhelyet, vagy tovább keres...
Az érzékelők tűréshatára a sofőr képességeihez igazítható, ennek megfelelően - amatőr, normál, és gyakorlott - szintek választhatók. A szenzorok elég érzékenyek ahhoz, hogy a kisebb akadályokat is jelezzék, mint pl. útszegély mentén elhelyezett oszlopok, vagy forgalmi akadályok. A kijelölést követően a hagyományos tolató radar működésével válik teljessé a rendszer működése. Ennek aktiválása a hátrameneti fokozat mindenkori használatakor megtörténik, továbbá hang- és fényjelzések is támogatják a hátramenetet. A Micra kategóriájának egyetlen autója, amiben elérhető a PSM.
Az opciók között kétségtelenül az egyik legnépszerűbb a napfénytető. Az autó szélvédőjének felső szélétől a B-oszlopokig a tető teljes szélességét lefedi. A Micra utasterét teljesen átformálja a természetes fény, ugyanakkor egy belső árnyékolóval kizárható a kellemetlen és égető forróság.
Fő alapfelszereltség
Visia
Acenta (a Visia felszerletségen túl):
Tekna (az Acenta felszerletségen túl):
Dizájn
Az új Nissan Micra egy igazi világautó. 160 országban értékesítik, gyártása pedig a Nissan 5 különböző létesítményében történik világszerte. Az Európába importált autók egy vadonatúj, teljesen automatizált indiai gyáregységből érkeznek.
Miközben az új modellek esetén az előd méreteinek meghaladására törekszik mindenki, az új Micra érezhetően szemben áll a trenddel, hiszen a leköszönő modell méreteivel közel azonos. Az új Micra némileg hosszabb, kicsit szélesebb és alacsonyabb elődjénél.
Magasság: 1520mm (-20mm)
Szélesség: 1665mm (+5mm)
Hosszúság: 3780mm (+61mm)
Tengelytáv: 2450mm (+20mm)
Csomagtér térfogata (VDA): 265 liter. (Előre döntött üléstámlákkal 605-1132 literesig bővíthető)
Formaterv szempontjából a Micra karakterének legjellemzőbb vonása az oldalnézet, azon belül is az ablakkeret vonalvezetése. Középpontban a korábbi verzió Európában és Japánban is szeretett öröksége. Ezek a jellemzők megmaradtak, de igazán említésre méltó részlet a tető végébe integrált hátsó légterelő.
Sziluettje - az erősen lekerekített övvonallal és a jellegzetes küszöbök feletti gyűrődésekkel - egyszerűbb az elődhöz képest, míg az első és hátsó rész kialakítása teljesen eltérő.
Makoto Yamane, a termék fődizájnere szerint: "A Micra arca légies kifinomultságú és stílusos lett... ugyanakkor megbízható, mint egy barát, akire támaszkodhatsz."
A formaterv egy domináns megjelenést kölcsönző hűtőrácsot is tartalmaz, melyet a lökhárító két részre oszt. A lökhárító középvonala felett egy, a keskeny légbeömlő nyílást megosztó vonal látható króm díszítéssel, felette pedig a Nissan embléma (Acenta és Tekna szint esetén). A lökhárító alsó részén egy mélyen ülő nyílás található, mellyel az autó virtuális szélessége került kihangsúlyozásra, továbbá a rendszámtábla is itt rögzíthető. Tekna szint esetén a beömlőnyílás körüli króm díszítés különbözteti meg a modellt. A megjelenést a lágyan gömbölyű, egyrészes lámpatest egészíti ki.
Ahogy az elődnél, az új Micránál is megemelt első légterelők segítik a vezetőt az autó úton tartásában, miközben az alacsony övvonal kitűnő körbeláthatóságot eredményez.
Hátul a mélyre helyezett csomagtér-ajtót az egy darabból álló hátsó lámpák szegélyezik, míg a hátsó lökhárító egészében egy ügyesen kialakított rendszámtábla-mélyedés is helyet kapott. A középen elhelyezett pótféklámpa a tető-spoilerben kapott helyet.
Az aerodinamika fontos szerepet játszott az új Micra alakjának tervezésében A tetőbe például bumeráng alakú mélyedések kerültek annak érdekében, hogy csökkenjen az utastér rezonanciája - különösen nagy sebességű haladás esetén, mindez persze 2 kg-os a súlycsökkenést is eredményezett. Ha a sima felületű tetődizájnt egy hangsúlyos - az átlagosnál hátrébb nyúló - hátsó légterelővel kombináljuk, a gazdaságosság és a környezettudatosság terén is profitálhatunk.
A karosszéria alatti rész tervezésénél, a tökéletesített légáramlásnak köszönhetően javult a nagy sebességnél hasznos leszorító erőhatás, növelve ezzel a jármű stabilitását. A Micra DIG-S légellenállási együtthatója: 0.29.
A beltér anyagai és kialakítása
Elsődleges cél a beltér kialakításnál a külső által hordozott stílus megvalósítása volt. A tervező csapat a ‘páros selyemgubó' megközelítést alkalmazta. Ennek legjobb példája a műszerfal dizájn dupla buborék formavilágával, ahol a műszerek és kezelőszervek kialakítása megegyezik az utas oldali kesztyűtartó formájával. A kesztyűtartó két rekeszből áll, melynek felső része egy nagyobb, zárt tároló, míg számtalan kisebb tárolóhely található az ajtókon és a középkonzolon is.
A műszerfal könnyen olvasható és három egymást metsző körből áll, míg a hűtés-fűtés kezelőszervei, az audio egység és egyéb kezelőszervek gombjai logikusan lettek elhelyezve és könnyen kezelhetők.
A megnövelt tengelytávnak köszönhetően a beltér is megnövekedett, megkönnyítve ezzel a ki- és beszállást. Az elnyújtott tetőív pedig bőséges fejteret biztosít a hátul ülőknek is.
A tervezési folyamat során a súlycsökkentés kulcsfontosságú szempont volt, és ennek elérésében az alkatrészek számának csökkentése és a minőségi szintjük emelése fontos szerepet játszott. Az új Micrában átlagosan 18 százalékkal kevesebb alkatrész található, mint a hozzá hasonló méretű autókban: már a műszerfalhoz is az 50-nél is több helyett csak 28 alkatrész felhasználására volt szükség.
Platform
Az új Micra teljesen új alvázra épül, egy olyan platformra, amely idővel szélesebb körben jellemző lesz a Nissan és Renault modelleknél. Nem véletlen, hogy a "V-platform" nevet kapta, ahol a "V" (Versatile) a sokoldalúságot jelöli.
A V-platform legfőbb jellemzői a szilárdság és a könnyűség. Annak ellenére, hogy a Micra nagyobb az éppen kifutó modellhez képest, a tengelytáv 20 mm-rel hosszabb, így már 2450mm-re növekedett. A karosszéria tervezésekor az optimális merevség kialakítása és a csendes haladás finomítása voltak a legfontosabb szempontok. Mindezt természetesen a lehető legkisebb tömeg mellett kellett elérni, a nagyobb teljesítmény, az üzemanyag takarékosság és a csökkentett károsanyag-kibocsátás végett.
Az alvázon alkalmazott súlycsökkentést az autó minden részén véghez vitt, megfontolt lefaragások tükrözik. Ezekre példa a 41 literes üzemanyag tank, mellyel 2,2 kg súlycsökkenést értek el az előző modellhez képest, valamint az első kerékfelfüggesztésnek köszönhetően további 9 kg-mal lett könnyebb az új Micra.
Hasonlóképp könnyebbek az ülések, a műszerfal kevesebb alkatrészt foglal magába, valamint kisebb a motor. Még a tetőpanel is könnyebb 2 kg-mal, így a felsoroltaknak köszönhetően az új Micra DIG-S saját tömege csupán 979 kg.
Az előd nagy tiszteletet vívott ki magának kényelem terén, ezért a Nissan mérnökei úgy gondolták, kézenfekvő ötlet ezt felhasználva kezdeni az utód tervezését. Ezért az új Micra ugyanazt a felfüggesztési rendszert kapta, mint az előd: elöl független McPherson spirálrugós tag, hátul pedig egy kompakt torziós rugóstag alkalmazását, csökkentve ezzel a csomagtérre ható rázkódó erőket. Az első lengéscsillapítók felső rögzítésének helye az alvázhoz oly módon történt, hogy elszigetelje a gördülési zajt, kiküszöbölje a vibrációt és a merevséget.
Mivel a V-platform jóval merevebb, mint korábban a lengéscsillapító, sokkal hatékonyabban végzi feladatát. Ezzel biztosítja a precíz kormányzást, visszajelzéseket továbbít és meggátolja a bólintást fékezéskor és a túlzott emelkedést gyorsításkor. Különös figyelmet kapott az ütéselnyelés: a hosszú rugóútnak köszönhetően a Micra kivételesen jól birkózik meg az egyébként nagy kihívást jelentő útfelületekkel is.
Mindezeknek a legnagyobb előnye, hogy a Micra megőrizte agilitását és kezelhetőségét, valamint a nagyobb méret ellenére is egy könnyű és igazán dinamikus vezetési élményt adó autó maradt.
Az elektromos szervókormány alapfelszereltség minden modell esetében, biztosítva ezzel a 4.65m sugarú fordulókört, valamint a jó manőverezhetőséget a szűk városi utakon.
A biztonság szintén kulcseleme volt a Micra fejlesztésének, ezért tudta elérni a négy csillagos értékelést a megújult és szigorúbb EURO NCAP törésteszten. Az autó jól csillapítja a frontális ütközésből eredő hatásokat, a kidolgozott gyűrődési zónának köszönhetően. Az utascella deformálódását illetően pedig szintén jól teljesített, hiszen annak szerkezetét is megerősítették.
Az alap biztonsági felszereltség magába foglalja az elöl tárcsa-, hátul dobfékes, blokkolásgátlóval (ABS) felszerelt rendszert, valamint az elektronikus fékerő-elosztót (EBD) és a vészfék-asszisztenst. Elöl kettős légzsákkal, függöny- és oldallégzsákokkal, valamint előfeszített biztonsági övvel szerelt minden modell. Aktív biztonsági berendezéseit megerősítették. Ilyen pl. az ESP minden felszereltségi szinten, mely beavatkozik és egyes kerekektől teljesítményt vagy akár fékerőt von el, ha a szenzorok kritikusnak érzékelik a stabilitást vagy a tapadást.
A Nissan elkötelezettje annak, hogy csökkentse termékei környezetkárosító hatását. Nyilvánvaló bizonyítéka erre, hogy az új Micránál felhasznált anyagok 98 százaléka újrahasznosított. Ez egy olyan tény, aminek fontossága egyre nagyobb a jogalkotók számára világszerte, ezért fontos lépéseket tesznek a környezet védelme érdekében.
Nissan PURE DRIVE modellek
Az új Micra DIG-S az első a Nissan egyre gyarapodó listáján, ahol azok a járművek jogosultak csak a PURE DRIVE embléma hordozására, amelyek károsanyag-kibocsátása kevesebb, mint 130 g/km. Benzinüzemű PURE DRIVE modell még a Pixo és a normál, szívómotoros Micra verzió is, de a Note clean diesel verziója is 130 g/km-es CO2 kibocsátást produkál. Hamarosan csatlakozhat a felsoroltakhoz a Juke és a Qashqai dízel üzemű PURE DRIVE emblémás modellje is.
AZ EGYMILLIOMODIK QASHQAI
Sunderland, Egyesült Királyság (2011. június 28.) - A Nissan sunderland-i gyára legyártotta az egymilliomodik Qashqai-t, amely így a valaha Nagy-Britanniában gyártott autók legsikeresebbjei között foglalhat helyet.
A mérföldkövet jelentő autó a gyártásának 2006. december 5-i megkezdésétől számított négy évvel, hat hónappal és 23 nappal később gördült le a szerelőszalagról. Nem volt még egy olyan, az Egyesült Királyságban gyártott gépkocsi, amelyik ilyen rövid idő alatt elérte volna a bűvös egymilliós darabszámot.
A TEKNA felszereltségű, 2.0 l-es dízel Qashqai-t most a londoni O2 Arénában fogják kiállítani, és egy szerencsés látogató megnyerheti ezt a különleges autót.
A mai gyártási jubileumot alig két héttel azt követően érték el, hogy Carlos Ghosn, a Nissan Motor Co. elnök vezérigazgatója a David Cameron brit miniszterelnökkel lezajlott találkozója során bejelentette: a következő generációs Qashqai-t az Egyesült Királyságban fogják tervezni, fejleszteni és gyártani. Ezzel a Nissan Qashqai-hoz kapcsolódó beruházásainak összértéke meg fogja haladni a 422 millió £-t.
A Nissan Qashqai az Egyesült Királyságban a legnagyobb darabszámban gyártott gépkocsi. A Qashqai itt maradó gyártása 6000 munkahely megőrzését teszi lehetővé a Nissan-nál és a brit a beszállítóknál.
Kevin Fitzpatrick, a Nissan Egyesült Királyság-beli gyártási tevékenységéért felelős alelnöke ezt mondta az ünnepi alkalomból: „A Nissan Qashqai fenomenális siker, mióta négy és fél évvel ezelőtt megkezdődött a gyártása. A Qashqai a crossover kategória igazi úttörője, és az, hogy ilyen rövid idő alatt egy millió darabot sikerült gyártani belőle, fantasztikus eredmény, ami nem csak a sunderland-i gyár dolgozóinak, hanem a tervezőknek és a mérnököknek is köszönhető, akik egy ilyen népszerű autót fejlesztettek ki, valamint a márkakereskedői hálózatunknak, akik segítettek abban, hogy ilyen nagy lett a kereslet a modell iránt."
Az Egyesült Királyság gazdasági minisztere, Mark Prisk így nyilatkozott: „A Qashqai a Nissan és az Egyesült Királyság számára egyaránt siker-sztori. Az, hogy az egymilliomodik darab is elhagyta az összeszerelő üzemet, bizonyítja népszerűségét, amire méltán büszkék lehetnek a sunderland-i gyártók, a cranfield-i fejlesztők és a paddington-i formatervezők. Óriási újság számukra, hogy a legfrissebb bejelentés szerint eddigi sikereikre tovább is építhetnek, hiszen a Nissan az Egyesült Királyságot választotta ki az új Qashqai modell tervezésének, fejlesztésének és gyártásának helyszínéül."
Paul Everitt, az Autógyártók és -Kereskedők Szövetségének Főtitkára elmondta: „Az Egyesült Királyság a legtermelékenyebbek közé tartozó autógyáraknak ad otthont, amelyek az egész világon keresett gépkocsikat gyártanak. Az olyan mérföldkövek, mint amilyen a Nissan mai bejelentése, megerősíthetik ezt a helyzetet, és jól érzékeltetik az autógyártás fontosságát gazdaságunk szempontjából, és hozzájárulását annak az export által segített újraélesztéséhez."
A Nissan sunderland-i gyárának 1-es szerelőszalagján gyártott Qashqai ma a Nissan egyik legsikeresebb terméke. 2008. június 1-jén harmadik műszakot indítottak be, hogy 24 órán keresztül folyhasson a gyártás, és ki tudják elégíteni a Qashqai iránt megnyilvánuló keresletet. Ezt 2009 januárjában a pénzügyi világválság miatt leállították, majd 2010 májusában újraindították. Azóta a gyárban megszakítás nélkül zajlik a termelés.
Naponta átlagosan 1.200 Qashqai-t gyártanak, másképp kifejezve a szerelőszalag működési idejében percenként egyet. A legyártott Qashqai-ok több, mint 80%-át a 97 országba irányuló exportra hajózzák be a Tyne-i kikötőben.
A Qashqai szilárdan tartja a helyét az Egyesül Királyságban a legnagyobb darabszámban értékesített gépkocsik 10-es listáján, és a 2010-es pénzügyi évben az európai piacon a C-szegmensben a negyedik volt az értékesítési rangsorban. Legfontosabb öt piaca az Egyesült Királyság, Olaszország, Németország, Spanyolország és Franciaország. Az autó sok kitüntetést nyert el, többek között az élen végzett a német autóklub, az ADAC országúti segélyszolgálatának hiba-statisztikáin alapuló megbízhatósági rangsorban, ami az egyik legkeményebb minőségi értékelést jelenti Európában.
A Nissan sunderland-i gyárában, a 2-es szerelőszalagon gyártják a Note mini egyterűt és a Juke kompakt crossover autót. 2013-tól itt szerelik majd össze a 100%-ban elektromos hajtású Nissan LEAF-et is.
Korábban két további modell gyártási darabszáma haladta meg eddig az egymilliót a sunderland-i üzemben: a Nissan Micra (1992-től 2010-ig 2,3 milliót gyártottak belőle), és a Nissan Primera (1990-2007 között 1,4 millió hagyta el a gyárat).
Az egymilliomodik Qashqai elnyeréséért induló vetélkedővel kapcsolatos feltételeket hamarosan nyilvánosságra hozzák.
A Nissan az Egyesült Királyságban
A Nissan Egyesült Királyság-beli üzemében (NMUK) legyártott Qashqai-darabszám éves bontásban:
2006: 3.799
2007: 179.598
2008: 224.989
2009: 198.841
2010: 271.188
2011: 122.865 (május végéig)
MINDEN ÚJ QASHQAI MODELL MÉRNÖKI- ÉS FORMATERVEZÉS, VALAMINT ÖSSZESZERELÉSE NAGY-BRITANNIÁBAN FOG MEGVALÓSULNI
A brit miniszterelnök és a Nissan elnök-vezérigazgatója nyilvánosságra hozta befektetési terveit a Nissan bestsellerének következő generációjára vonatkozóan.
A Nissan sunderlandi, bedfordshire-i és londoni létesítményeire és alkalmazottaira vonatkozó jóváhagyás megtörtént.
London, Egyesült Királyság (2011. június 8.) - David Cameron brit miniszterelnök és Carlos Ghosn, a Nissan Motor Co. elnök-vezérigazgatója közötti találkozó után bejelentették, hogy a jövőben a Nissan nagy-britanniai alkalmazottai fogják tervezni és gyártani a legmagasabb eladási darabszámot elért Qashqai modell legújabb verzióját.
Az új Qashqai projektnek köszönhetően 6000 munkahely megőrzése valósul meg - a beszállítói hálózat létszámát is figyelembe véve - közvetett, vagy közvetlen módon. Jelen szerződés képviseli a brit termékek minőségének és fontosságának elismerését.
Az új Qashqai 192 millió fontos beruházását teljes egészében a Nissan finanszírozza, melynek alapját a jelenlegi modell sikere adja. A Qashqai a legmagasabb eladási darabszámot elért modell az Egyesült Királyságban, 80 százalék körüli export aránnyal.
A fejlesztés első szintjeként, a Nissan Európai Dizájn Központjában, a londoni Paddingtonban történik az úttörő crossover külső formaterveinek elkészítése. A design véglegesítését követően a Bedfordshire-ben található cranfieldi Európai Technikai Központ mérnökei veszik át a projektet. A végső összeszerelésre pedig a gyár sunderlandi létesítményében kerül sor.
Carlos Ghosn, a Downing Street 10. szám alatti bejelentésében a következőket mondta: „Az Egyesült Királyság 1986 óta sarokköve a Nissan autógyártásának. Sunderlandi gyárunkkal a minőség és a hatékonyság fontos mércéjét állítottuk fel Európában és a világon mindenütt. Ez a Qashqai hazája, a Nissan legnagyobb terméksikereinek egyike, és ahogy erősödik a Nissan vezető pozíciója a fenntartható közlekedésben, úgy az üzem a zéró-emissziós gyártás egyik pillére lesz."
Még ebben a hónapban gördül ki az egymilliomodik Qashqai a sunderlandi gyárból, továbbá a jelenlegi termelés több mint 80 százaléka a világ 97 országának piacaira kerül exportálásra. A Nissan további 420 millió fontos beruházásra készül 2013-tól a 100 százalékban elektromos Leaf gyártásának fokozása miatt. Ezt megelőzően 2012-től egy teljesen különálló üzem létrehozását is tervezi, ahol a Renault és a Nissan modellek lítium-ion akkumulátorainak gyártása zajlana majd.
David Cameron miniszterelnök így nyilatkozott: „A Nissan jelenlegi beruházása fantasztikus hír számunkra és nagyszerűen demonstrálja az Egyesült Királyság autógyártásának erejét és vitalitását. Ennek a jövőben megvalósuló gyártásnak és kutatás-fejlesztésnek a biztosítása tisztelgés a Nissan szigetországi munkaereje és szakértelme előtt.
Életbevágóan fontos, hogy erős gyáraink legyenek és egyensúlyban tudjuk tartani a gazdaságot, valamint biztosítsuk a fenntartható gazdasági növekedést. A jelenlegi kormányzat szilárd elhatározása, hogy minden eszközzel segítse a vállalkozásokat abban, hogy képesek legyenek beruházásokra, növekedésre és munkahelyteremtésre.
Saját szememmel láttam a Nissan sunderlandi gyáregységében végzett hatalmas munkát. Nagyszerű nap ez nemcsak számukra, hanem az észak-keleti térségünk, sőt egész Anglia számára."
A brit vállalkozásügyi miniszter, Vince Cable azt mondta: „Örömteli hír számunkra a mai bejelentés, ugyanis egy ilyen projekt további hosszú távú beruházásokat hozhat az Egyesült Királyság egyébként is első számú autógyárának. A Nissan sunderlandi gyáregységének története a brit autógyártás egyik siker sztorija. A Qashqai és más modellek fejlesztése pedig tovább erősíti mindezt."
A jelenlegi Qashqai 2006 decemberében került piacra és a mai napig a Nissan legsikeresebb modellje. Stílusában a hagyományos hatchback és a megemelt padlószintű SUV-ok között van. A Nissan Qashqai megragadta az autóvásárlók képzeletét és az Egyesült Királyságbéli Top10-es eladási lista üde színfoltja lett. A jelenlegi Qashqai modell paletta sunderlandi gyártása kb. egy éve fut lefedve a globális igényeket, átlagosan 1200 db/napi normával. Ilyen nagy számban egyetlen autó sem készült még a szigetországban, ezért nem túlzás kijelenteni, hogy a Nissan a britek legnagyobb autógyártója. Minden egyes Qashqai modell 3779 darab alkatrészből áll, melynek 83,6%-a az Egyesült Királyságbéli 224 beszállító valamelyikétől származik. Az említett gyáregységben készül a Nissan Note mini-MPV és a Juke kompakt crossoverje is.
Megjegyzések:
A Nissan európai technikai központja pedig a bedfordshire-i Cranfieldben van, és kb. 500 alkalmazottat foglalkoztat
A NISSAN LEAF MEGKAPTA A LEGMAGASABB BIZTONSÁGI BESOROLÁST AZ EURO NCAP TÖRÉSTESZTEN
--Az első 100%-ban elektromos hajtású autó, amely ötcsillagos eredményt ért el--
ROLLE, Svájc (2011. május 25.) - Az Európai Újautó-Értékelő Program (European New Car Assessment Programme, azaz Euro NCAP) keretében a független szervezet által elvégzett szigorú törésvizsgálatok eredménye alapján a 100%-ban elektromos hajtású Nissan LEAF a legmagasabb biztonsági besorolást kapta. A zéró-emissziós autó ötcsillagos minősítést ért el, így lett az első elektromos autó, amely ezt a kivételesen jó eredményt elérte.
Az Európai és a Világ Év Autója cím jelenlegi viselője a felnőttek biztonságáért 89%-os, a gyermekek védelmért 83%-os értékelést kapott, és 84%-os eredményt ért el a beépített biztonságot támogató rendszerek terén, melyek közül az Elektronikus Menetstabilizáló Rendszer (ESC) és a sebességkorlátozó az alapfelszerelés része. A ferdehátú kompakt családi autó az átlagosnál jobb, 65%-ot kapott a gyalogosvédelemért, ami az alacsony orr-résznek, valamint annak köszönhető, hogy a motorházfedél alatt nem találhatók „kemény pontok".
"A Nissan LEAF ezen szigorú biztonsági tesztek során elért eredménye is hangsúlyozza azt az átfogó mérnöki szemléletet, amellyel ezt az autót megtervezték, és igazolja, hogy ez az innovatív, 100%-ban elektromos hajtású autó tökéletes megoldást jelent a mindennapi családi használatra. A Nissan LEAF nemcsak, hogy mindazzal a térkínálattal, praktikus használhatósággal és teljesítménnyel rendelkezik, amivel hagyományos építésű versenytársai, de egyike a legbiztonságosabb autóknak útjainkon." - nyilatkozta Pierre Loing, a Nissan International SA (a Nissan európai központja) termékstratégiáért és -tervezésért felelős alelnöke, a zéró-emissziós részleg vezetője.
"A Nissan LEAF bizonyítja, hogy az elektromos autók ugyanolyan biztonsági színvonalat érhetnek el, mint hagyományos hajtású társaik. Ezzel egyben megjelölte a célt az európai piacon megjelenő ilyen autók következő generációjának számára" - mondta az Euro NCAP főtitkára, Michiel van Ratingen.
A Nissan LEAF biztonsági értékelése az Euro NCAP szokásos eljárása szerint történt, melynek során frontális ütközés, oldalütközés, oldalirányból oszlopnak ütközés és a nyak-fej hátracsapódása (ún. ostorcsapás) közben vizsgálták. Az autó 48 lítium-ion akkumulátora, melyek a padló alatti, speciális kialakítású rekeszben helyezkednek el, teljes mértékben ellenálltak az ütközési hatásoknak.
Az elektromos autó akkumulátor-rendszere ráadásul bekapcsolt állapotban volt az ütközés közben, hogy így megvizsgálhassák az elektromos hálózat beépített biztonsági berendezéseit, melyek egyike balesetkor kikapcsolja és szigeteli a rendszert. Az autó ezt az akadályt is hibátlanul vette.
"Nem lepődtünk meg ezeken az eredményeken" - jegyezte meg Jerry Hardcastle, a Nissan járműfejlesztésért és tervezésért felelős alelnöke. "A Nissan LEAF több teszten esett keresztül, mint bármely általunk gyártott autó. A hagyományos, félig átfedéses frontális ütközéses és oldalütközéses vizsgálatokon kívül minden egyéb módon is megvizsgáltuk az elektromos rendszert, hogy megbizonyosodjunk róla: soha nem töltődhet túl, és az ütközés során a tervezett módon működik a szigetelő program".
A kitűnő Euro NCAP eredmény alig egy hónappal azt követően került nyilvánosságra, a Nissan LEAF az USA-ban elnyerte a Közúti Biztonsági Biztosító Intézet (IIHS) „Top Safety Pick" besorolását, és a Nissan számára Európában ebben az évben ez a második ötcsillagos értékelés. A márka kis crossovere, a Nissan Juke februárban szerezte meg a legmagasabb besorolást.
A Nissan LEAF értékesítése az év elején kezdődött meg Japánban, az USA-ban és Európa egyes részein. Két akkumulátor-feltöltés között 175 km-t lehet vele megtenni (a mérést az Új Európai Menetciklus szerint végezték).
A ferdehátú családi autó első kerekeit az áramátalakítóval együtt az autó elejébe beépített, saját fejlesztésű, kisméretű villanymotor hajtja. A váltóáramú motor teljesítménye 80 kW, nyomatéka 280 Nm, és ez 145 km/h maximális sebesség elérését teszi lehetővé.
A Nissan LEAF komplett felszereltséggel kerül piacra, amely tartalmazza a légkondicionálót, a műholdas navigációt, a tolatókamerát, a gyorstöltő csatlakozót és egy innovatív okostelefon-kapcsolati lehetőséget.
A Nissan-ról
A Nissan Motor Co., Ltd., a gyártási darabszámot tekintve Japán második legnagyobb autógyára, egyben a Renault-Nissan Szövetség oszlopos tagja, központja Yokohamaban található. Világszerte több mint 150.000 főt foglalkoztat, 2010-ben több mint 4 millió gépkocsit értékesített vevőinek. A Nissan erőteljesen elkötelezte magát, hogy minden vevője számára izgalmas és innovatív termékeket fejleszt ki, és kisfogyasztású, valamint alacsony károsanyag-emissziójú gépkocsik széleskörű választékát kínálja Nissan és Infiniti márkanév alatt. A zéró-emissziós mobilitás úttörőjeként a Nissan történelmet írt, amikor bemutatta az első megfizethető, nagy sorozatban gyártott, tisztán elektromos autót, amely számos nemzetközi díjat és kitüntetést nyert el.
Fotók, videók és további anyagok a Nissan LEAF-ről elérhetők média honlapunkon:
http://www.newsroom.nissan-europe.com/hu/hu-hu/Home/Welcome.aspx
A QASHQAI VEZETŐ HELYEN A MINŐSÉGBEN
A tekintélyes független vizsgálat szerint a Nissan innovatív crossovere megbízhatóbb, mint versenytársai
ROLLE, Svájc (2011. május 4.) - A negyedik éve piacon levő Nissan QASHQAI kiemelkedő helyezést ért el Európa egyik legkeményebb minőségi felmérésén.
A népszerű crossover autó a legjobb, „nagyon megbízható" besorolást kapta a tekintélyes német (és egyben Európában a legnagyobb, 16 milliós taglétszámú) autóklub, az ADAC országúti segélyszolgálatától. A szegmensében vezető japán modellt, a QASHQAI-t csak a német prémium-márkák utasították maguk mögé, és így kategóriájában 22-ből a hatodik helyen végzett, olyan vetélytársakat megelőzve, mint a VW Tiguan, a Ford Kuga és a Toyota RAV4.
A QASHQAI nem az egyedüli Nissan modell, amely felkerült a toplistára az ADAC 2010-es meghibásodási statisztikájában. A Nissan NOTE kategóriájában 23-ból az ötödik helyen végzett, és ezzel már negyedik éve folyamatosan „nagyon megbízható" értékelést kapott, míg a kifutó Nissan Micra 2009-ben és 2010-ben érte el a „nagyon megbízható" címet.
A QASHQAI és a NOTE gyártása Európában, az angliai Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK) üzemben gyártják, korábban a Micrát is itt gyártották, míg át nem adta a sunderlandi gyárban a helyet a JUKE számára.
A QASHQAI számára nem új az ADAC-nál elért siker. Az idei év elején a harmadik helyezést érte el a szervezet éves 'Sárga Angyal' díjkiosztóján, amelyen a megbízhatóságot és a vevő-elégedettséget ismerték el. Mindössze egy Audi és egy Porsche előzte meg.
"Ezek a kiváló eredmények kihangsúlyozzák azt a kivételes gyártási minőséget, amely már a fejlesztéstől kezdve az NMUK-ban gyártott össszes autó jellemzője. Különösen büszkék vagyunk a QASHQAI-ra, az Európában a legnagyobb darabszámban eladott modellünkre. Az ADAC felmérései során mutatott eredménye jelzi, hogy még akkor is csúcsminőséget állítunk elő, amikor azon dolgozunk, hogy a kivételes modell iránti óriási keresletet kielégítsük" - mondta Simon Thomas, a Nissan Europe alelnöke.
A Nissan gépkocsik utolsó generációjának egyenletesen magas minősége annak az összehangolt és összpontosított európai stratégiának a közvetlen eredménye, amelynek megvalósítását egy, a Vevőszolgálat, a Minőségbiztosítás, a Kutatás és Fejlesztés, valamint az angliai és spanyolországi gyárak képviselőiből erre a célra szervezett szakértői csoport végezte el.
A QASHQAI SIKERE
A Nissan QASHQAI, 2007-ben jelent meg az európai piac C-szegmensében, az addig ott meghatározó szerepet játszó ötajtós karosszériájú modellek alternatívájaként. A szabadidő-terepjárós külsőnek és az inkább hagyományos családi autó értékeinek kombinációjaként létrehozta a kompakt crossover kategóriát. A QASHQAI azonnal sikeressé vált a piacon, és azóta is első helyen áll a szegmens értékesítésében, népszerűségét tovább fokozta a 2010-ben történt jelentős modelfrissítése, amely tovább növelte az autó minőségét és kifinomultságát.
Piacra kerülése óta több, mint 835.000 QASHQAI talált gazdára Európában, s ezzel hozzájárult ahhoz, hogy a crossover kategóriában a Nissan-é legyen a vezető szerep. Ezt utóbbit tovább erősíti a QASHQAI „kisöccsének", az elmúlt évben bemutatott JUKE-nak a népszerűsége.
A QASHQAI jelenleg az eladási számokat tekintve az ötödik helyen áll Európában a C-szegmensben, négy hagyományos ötajtós modell - VW Golf, Renault Megane, Ford Focus és Opel Astra - előzi meg, és a C-szegmensben 4,9%-os a piaci részesedése.
A modell kétféle karosszériaváltozata - az ötüléses QASHQAI és a hétüléses QASHQAI+2 - kétféle benzin- és kétféle dízelmotorral, valamint elsőkerék-hajtással, illetve a Nissan intelligens ALL-MODE négykerék-hajtásával érhető el.
Az ADAC 2010-es meghibásodási statisztikája
Középkategória | Kisautók |
---|---|
1: BMW X3 | 1: MINI |
2: Mercedes-Benz C-class | 2: Peugeot 207 |
3: BMW 3-series | 3: Mitsubishi Colt |
4: Mercedes-Benz SLK | 4: Opel Meriva |
5: Audi A4 | 5: Nissan NOTE |
6: Nissan QASHQAI | 6: Skoda Roomster |
7: VW Tiguan | 7: Dacia Sandero |
8: Mercedes-Benz CLK | 8: Ford Fusion |
9: Skoda Octavia | 9: Mazda 2 |
10: Ford Kuga | 10: VW Polo |
11. VW Passat | 11. Opel Corsa |
12. Toyota RAV4 | 12. Renault Clio |
13. Toyota Avensis | 13. Ford Fiesta |
14. Hyundai Tucson | 14. Citroen C3 |
15. Mazda 6 | 15: Nissan MICRA |
16. VW Sharan | 16. Skoda Fabia |
17. Volvo S40/V50 | 17. Peugeot 206 |
18. Renault Laguna | 18. Toyota Yaris |
19. Peugeot 407 | 19. Renault Modus |
20. Ford Mondeo | 20. Honda Jazz |
21. Ford S-MAX | 21. Fiat Punto |
22. Opel Vectra | 22. Seat Ibiza/Cordoba |
23. Hyundai Getz |
Megjegyzés a szerkesztők számára
Annak érdekében, hogy az ADAC meghibásodási felmérése („Pannenstatistik") átfogó és megbízható képet adjon, a Németországban legalább évente 7000-es darabszámot elért egy-hat éves modelleket öleli fel. Az ADAC által ellátott útmenti meghibásodásokra terjed ki, és az eredmlyneket az autóklub magazinjában, a mintegy 19 milliós olvasótáborral rendelkező ADAC Motorwelt-ben teszik közzé.
A Nissan Európában
A Nissan több mint 12.500 főt foglalkoztat Európában a tervezésben, kutatásban-fejlesztésben, gyártásban, logisztikában valamint az értékesítésben és marketingben. Az elmúlt évben a Nissan angliai, spanyolországi és oroszországi gyáraiban több, mint 528.000 gépkocsit (kis-egyterűeket, díjazott crossovereket, szabadidő-terepjárókat és haszonjárműveket) gyártottak, és az európai eladások, az orosz piacot is beleszámítva, meghaladták a 555.000-es darabszámot.
A NISSAN LEAF ELNYERTE A 2011-ES „VILÁG ÉV AUTÓJA" CÍMET
A zéró-emissziós autó legújabb elismerését a New York-i Nemzetközi Autókiállításon jelentették be
NEW YORK (2011. április 21.) - A mai napon, a New York-i Nemzetközi Autókiállításon került kihirdetésre, hogy a 100%-ban elektromos hajtású, zéró-emissziós Nissan LEAF lett 2011-es „Világ Év Autója", ezzel maga mögé utasítva a BMW 5-ös szériát és az Audi A8-at. A mostani elismerés a legfrissebb a kitüntetések hosszú sorában, melyeket a világ első megfizethető, a világpiac számára nagy sorozatban gyártott, tisztán elektromos hajtású autója begyűjtött, amelyet az Európai Év Autójává is megválasztottak.
"Nagy öröm számunkra, hogy világ első nagy szériában gyártott elektromos autó, a Nissan LEAF nyerte el a rangos 2011-es Világ Év Autója díjat" - mondta a Nissan elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn. „Ez a díj annak elismerése, hogy a Nissan LEAF, a zéró-emissziós közlekedés úttörője, vezethetőségében, csendességében és kiváló irányíthatóságában vetekszik a robbanómotoros autókkal. Emellett megerősíti a Nissan jövőképét és értékrendjét is, mely szerint ügyfeleinek egy fenntartható közlekedési megoldást kíván nyújtani szerte a világban."
A World Car Awards szervezet zsűrije megjegyezte, hogy „a LEAF a híd a Nissan merész elektromos világába. Ez az ötüléses ferdehátú a világ első elektromos autónak tervezett, nagy szériában gyártott autója. A Nissan adatai szerint hatótávolsága teljes töltöttség esetén 160 kilométer felett van, 8 óra alatt lehet 220 voltos áramforrásból feltölteni, és nem bocsát ki kipufogó gázokat. Alacsony súlypontja kivételes kanyarvételi tulajdonságokkal vértezi fel, és szinte teljesen mentessé teszi az alulkormányozottságtól. Mi a jó hír? Pont olyan érzés, mint egy hagyományos autó, csak csendesebb annál."
A Világ Év Autója megmérettetés 2004-ben indult útjára, és nyertesét ázsiai, európai és amerikai szakújságírókból álló zsűri választja.
A Nissan LEAF már megvásárolható Japánban, az Egyesült Államokban, és egyes európai országokban, majd 2012-ben a világ további piacon válik elérhetővé. Az autót jelenleg a Nissan oppama-i üzemében, Japánban gyártják. Gyártása 2012 végén megkezdődik majd az Egyesült Államok béli tennessee-i üzemben, és 2013 elején a Nissan sunderland-i üzemében, Nagy-Britanniában is.
A Nissan, amely szövetséges partnerével, a Renault-val együtt a világon vezető pozíció kivívására törekszik a zéró-emissziós mobilitás terén, világszerte több, mint 90 kormánnyal, várossal és egyéb szervezettel létesített partneri viszonyt, melyek célja nem csak az elektromos járművek és lítium-ion akkumulátorok fejlesztése és gyártása, hanem a fenntartható mobilitás magvalósítása is. A Nissan átfogó megközelítéssel ösztönzi a világot a fenntartható mobilitás kialakítására, ide tartozik például a feltöltő hálózat, az infrastruktúra fejlesztése, az újrahasznosított anyagok felhasználása és a széleskörű energia-hasznosítási rendszer alkalmazása, amelynek része a lítium-ion akkumulátorok második körben történő hasznosítása.
A Nissan-ról
A Nissan Motor Co., Ltd., a gyártási darabszámot tekintve Japán második legnagyobb autógyára, egyben a Renault-Nissan Szövetség oszlopos tagja, és központja Yokohamá-ban található. Világszerte több mint 150.000 főt foglalkoztat, 2010-ben több, mint 4 millió gépkocsit értékesített vevőinek. A Nissan erőteljesen elkötelezte magát, hogy minden vevője számára izgalmas és innovatív termékeket fejleszt ki, és alacsony fogyasztású, valamint alacsony károsanyag-emissziójú gépkocsik széleskörű választékát kínálja a Nissan és az Infiniti márkanév alatt. A zéró-emissziós mobilitás úttörőjeként a Nissan történelmet írt, amikor bemutatta az első megfizethető, nagy sorozatban gyártott, tisztán elektromos autót, amely számos nemzetközi díjat és kitüntetést nyert, köztük a tekintélyes 2011-es Európai Év Autója címet.
A NISSAN QASHQAI TÚL VAN AZ 1 MILLIÓ ELADÁSON VILÁGSZERTE
YOKOHAMA, Japán (2011. február 28.) - A Nissan Motor Co., Ltd. ma bejelentette, hogy a Qashqai világszintű eladási darabszáma*1 január 31-ével meghaladta az 1 millió darabot. Ezt a rekordot a 2007. januári piaci bevezetéstől eltelt mindössze négy év alatt sikerült elérni. A Qashqai Japánban és más piacokon Dualis néven ismert.
A Qasqai-t 2007. januárjában kezdték értékesíteni az európai piacon, és ugyanebben az évben jelent meg Japánban, majd Afrikában, a Közép-Keleten, Óceániában, Ázsiában és Latin-Amerikában. A felsorolt régiók mindegyikében nagyra értékelték az új Nissan modell magas minőségi színvonalát és teljesítményét.
Az Európából elindult Qashqai valami újat hozott a piacra erőteljes, különleges formájával, és termék-koncepciójával. A hagyományos ferdehátú személyautó és a robusztus, megemelt SUV stílusa között elhelyezkedő Qashqai egyesíti a két kategória előnyeit, és ezáltal magára vonta az autóvásárló közönség figyelmét. A 2010. márciusában végrehajtott formai frissítéssel, és az üzemanyag fogyasztás, valamint a CO2-emiszió csökkentésével tovább folytatódtak a kiváló értékesítési eredmények. A Qashqai már a negyedik egymást követő évben a Nissan legnagyobb darabszámban eladott modellje Európában. Emellett számos országban nyerte el az „Év autója" díjat, idén pedig az ADAC, Németország és Európa legnagyobb autóklubja által odaítélt „Sárga angyal" díj „minőség" kategóriájában a harmadik helyet szerezte meg. Az import gépkocsi között egyedül került be Németország legmegbízhatóbb autói közé.
Japánban városi formája és európai stílusú agilis vezethetősége miatt vált kedveltté. Az elmúlt év augusztusában elvégzett kisebb módosítások révén javult a kétkerék-hajtású modell üzemanyagfogyasztása, és mindegyik modellváltozat megfelel az adócsökkentés követelményeinek. Különféle környezetbarát funkciók, mint például az Eco-kapcsoló alkalmazásával a jelenlegi üzemanyagfogyasztás a kategória legjobbjainak felel meg.
A kínai vásárlókat az hódította meg, hogy stílusos és divatos formájával, kimagasló menetteljesítményével ez a modell vezette be a kínai piacon teljesen új crossover-kategóriát. A Kínai Autótechnikai Kutató Központ (CATARC) által elvégzett C-NCAP törésteszt alapján a legmagasabb, 5 csillaggal minősítette. 2011. januárjában a kínai modell is ráncfelvarráson esett át, a kényelem és a funkcionalitás tökéletesítése céljából felszereltek a Carwings rendszerrel és a Körbetekintő Monitorral (Around View Monitor).
„Ha az alsó-középkategóriás crossoverekről beszélünk, egyértelmű, hogy a Qashqai az úttörő, amely az ipar által követett trendeket kijelölte. Az az egyensúly, amelyet a SUV-kra jellemző robusztus forma, tágas belső tér, magas üléshelyzet, valamint a ferdehátú személyautókat idéző kiváló üzemnyagfogyasztás, kompakt külső méretek és dinamikus vezthetőség között megteremt, világszerte jól eltalálta a vevők ízlését."
„Az innovatív koncepció és a vevők kiszolgálására irányuló technológiai alkalmazásokkal a Qashqai egyértelműen példázza a Nissan egyedi megközelítését, hogy megfeleljen a vásárlók állandóan változó igényeinek" - mondta Guillaume Masurel, a Nissan Qashqai globális vezető marketing managere.
A Qashqai-t jelenleg az Egyesült Királyságban, Sunderlandben, Japánban, Kyushu-ban és a kínai Dongfeng Nissan Huadu-ban, illetve a Nissan másik kínai gyárában, Zhengshouban*2 gyártják.
*1 Az egy millió darabba beleszámították a Qashqai+2 eladásait is. A Qashqai+2-t csak az Egyesült Királyságban, Sunderlandben gyártják.
*2 A Zhengshou Nissan-t, a Nissan első kínai gyártóhelyét 1993-ban alapították. 2005-ben a Dongfeng Motor Co., Ltd (DFL) leányvállalat megkezdte a kishaszonjárműverk gyártását és értékesítését. A DFL-t a Donfeng Csoport és a Nissan Motor Co., Ltd. vegyesvállalataként hozták létre, és ma már a személyautók, kishaszonjárművek, valamint a közepes és nagy tehergépkocsik teljes választékának összeszerelését végzi.
Összegzett értékesítési adatok (2011. január 31-i állapot)
darab | |
Európa | 759,370 |
. Anglia | 111,088 |
. Olaszország | 103,647 |
. Oroszország | 89,808 |
Ázsia / Oceánia | 203,984 |
. Kína | 126,856 |
. Japán | 61,594 |
Közép-Kelett / Afrika | 36,123 |
Latin-Amerika | 4,455 |
Nissan Juke: gyorsan meglett az öt csillag
5 csillagos töréstesztet ért el a Nissan innovatív és merész compact crossovere
Rolle, Svájc (2011 február 23.) - A Nissan Juke-nak csupán öt rövid hónap kellett az 5 csillagos Euro NCAP törésteszt eredmény eléréséhez, miután számos nemzetközi díjat nyert és jelentős piaci részesedést könyvelt el a kisautók piacán.
Az innovatív és egyedi stílusú Juke 2010. szeptemberétől, szinte állóhelyből elérte a 32 ezres eladási darabszámot Európa szerte, megszerezve ezzel egy majdnem 2 százalékos részesedést a B-szegmensben. Mivel az öreg kontinensen négy autóból egy B-szegmensbeli (kisautó szegmens), a Juke által elért eredmények még inkább jelentősek a Nissan folyamatos növekedését tekintve.
A kezdeti eladási sikerekből származó lendületet tovább fokozza, hogy a Juke jól teljesített a legutóbbi Euro NCAP törésteszten, ugyanis 5 csillagos értékelést kapott.
A Juke tervezési és kivitelezési teljességének, valamint mindent átfogó minőségének és magas szintű standard biztonsági felszereltségének egyik bizonyítéka, hogy 87 százalékos eredményt ért el felnőtt utasvédelem terén és 81 százalékot gyermek utasvédelemben, ezutóbbi vizsgálat esetében a dummy bábu egy három éves gyermeket testesített meg.
Az utascella frontális ütközésnél tapasztalt szilárdsága nagy mértékben hozzájárult a Juke eredményeihez, hasonlóképp a gyermekek gázolására kialakított védelem. Minden Juke modell alapfelszereltségi szinten tartalmaz ESP-t és 6 darab légzsákot.
A Juke fejlesztésével a Nissan egy új piaci szegmenst hozott létre: a kis crossover kategóriát. Mint korábban a nagy népszerűséget elért QASHQAI, úgy a Juke is megmutatta a Nissan innovációt és izgalmakat kombináló képességét, megragadva a vásárlók képzeletét azzal, hogy időről-időre új és izgalmas termékkel jelenik meg a piacon.
„A Nissan meri vállalni a különbözőséget. A Qashqai három évvel ezelőtti érkezése felrázta az autós világot azzal, hogy egy izgalmas alternatívát kínált a hagyományos ferdehátúak piacán... és az ügyfelek tömegével érkeztek a bemutató termekbe. Ezúttal a kisöcsi - a Juke - a készül megismételni korábbi sikert" - mondta Simon Thomas a Nissan International SA értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.
Az eddigi 32 ezer darabos eladásból Nagy-Britannia, Franciaország és Olaszország bizonyult a legnagyobb felvevő piacnak. Csakúgy, mint a modell elődjének számító Qashqai, a Juke is új ügyfeleket csalogat a márkához. A vásárlók közel 80 százaléka más márkáktól vándorolt át.
Az eladások szokatlanul nagy részében - közel 35 százalékában - a legmagasabb Tekna felszereltségű modellt választották a vásárlók, megmutatva ezzel azt, hogy a Nissan immár egyenrangú vetélytársa a prémium márkák B-szegmensbeli autóinak. Az év utolsó négy hónapjának eladási mérlege szerint a Juke megelőzte az Alfa Romeo Mito-t és a Mini Countryman-t, szorosan az Audi A1 és a Citroen DS3 mögé felzárkózva.
„A Juke iránti érdeklődés oly erős és pozitív, hogy biztosak lehetünk a 120 ezres eladási darabszám elérésében a modell első teljes évi mérlegét tekintve" - mondta Simon Thomas, majd hozzátette: „Audi és Mini, jobb ha vigyáztok!"
Annak ellenére, hogy a gyártás csak 2010. második felében kezdődött, az év végére több mint 44 ezer Juke készült a Nissan Egyesült Királyság-beli sunderlandi üzemében. A gyár ezáltal elérte az éves 423.262 gyártási darabszámot.
Január 18-án, működésének 25. évében a sunderlandi üzem legyártotta a hatmilliomodik autóját - egy tűzpiros Nissan Juke-ot.
A Juke öt verziójából négy benzines, egy pedig dízel erőforrással rendelhető. Ezek mindegyike egy ötajtós kasztnival és egyedi coupé stílussal illeszkedik az SUV-k robosztus világába. Teljesítményük 81 kW-tól (110 LE) 140 kW-ig (190 LE) terjed, melyek kézi, vagy az új generációs XRTONIC CVT váltón keresztül biztosítanak 2WD vagy 4WD hajtást.
A legmagasabb felszereltségű modell egy négykerék-hajtású verzió, melynek erőforrása egy teljesen új turbós, 1.6 literes, közvetlen befecskendezéses, benzines aggregát. Ebben a legfrissebb ALL-MODE 4x4i összekerékhajtási rendszer végzi a hátsó hajtott kerekek közötti nyomaték-átirányítást, melynek segítségével csökken a kanyarodás közbeni alulkormányozottság, lehetővé téve az agilis vezetési stílus kibontakozását.
Felszereltségi szintjei követik a Nissan eddigi modelljeinél ismert változatok elnevezéseit, így a belépő a Visia, a középső az Acenta, valamint a felső felszereltségi szintű a Tekna nevet kapta. A kipörgés-gátló és a 6 légzsák mellett mindhárom felszereltségi szint tartalmaz légkondicionálót, valamint CD-s rádiót AUX-in csatlakozóval.
Magasabb felszereltségi szint esetén digitklíma, tolatókamera, Nissan Connect műholdas navigáció és egy új fejlesztésű Nissan Dynamic Control System is elérhető, ez utóbbi lehetőséget biztosít a vezető számára a sportos, normál vagy gazdaságos üzemmód kiválasztására.
A NISSAN AZ ELMÚLT 15 ÉV LEGNAGYOBB PIACI RÉSZEDÉSÉT ÉRTE EL EURÓPÁBAN
ROLLE, Svájc (2011. február 3.) - Az európai autópiacon tapasztalható csökkenő értékesítési darabszámok és piaci részarányok közepette a Nissan, versenytársait megelőzve, 1995. óta a legmagasabb piaci részesedést érte el.
A legfontosabb eredmények 2010-ben Európában:
A gyengélkedő európai piacon a Nissan 2010-ben 547.000 gépkocsit értékesített (ez az előző évhez viszonyítva 13%-os növekedést jelent), és ezzel 3,1%-os piaci részesedést ért el (2009-ben 2,8 % volt ez az érték). Ez volt az egymást követő harmadik olyan év, amikor Európában javult a piaci részarány.
Ez a piaci teljesítmény hozzájárult ahhoz, hogy a Nissan világszerte rekord nagyságú, 4,08 milliós értékesítési darabszámot érhessen el 2010-ben. Először sikerült átlépni a 4 milliós határt az értékesítésben, ami egyben azt is jelenti, hogy a Nissan a második legnagyobb ázsiai autógyártó.
A Nissan európai sikereinek alapja a jól bevált és ismert modellek iránt megnyilvánuló kivételes kereslet (mint amilyen a Qashqai crossover), valamint a modellkínálatban végrehajtott hat jelentős módosítás, köztük a teljesen új Juke és a 2011-es GT-R megjelenése. A Nissan teljes európai értékesítési mennyiségének több mint 80%-át az Európában gyártott modellek teszik ki.
A múlt szeptemberben történt piaci bevezetését követően a Juke megismételte ugyanazt a hatást, amit 2007-ben a Qashqai gyakorolt megjelenésével a piacra. A Juke-megrendelések száma jelenleg eléri a 66.000-et, így ez a kompakt crossover autó a második legnagyobb darabszámban értékesített európai Nissan modell, és ez még erőteljesebbé teszi a Nissan vezető szerepét ebben a szegmensben.
A legtöbb piacon nőtt a Nissan modellek iránti általános kereslet: az Egyesült Királyságban 14%-kal, Oroszországban 24%-kal, Franciaországban 24%-kal. Ebből eredően a Nissan egy sor fontos piacon, mint az Egyesült Királyság és Oroszország, a legnagyobb eladási darabszámot produkáló japán márka.
A 2011-es célkitűzések között további növekedés szerepel az olyan fontos piacokon, mint Oroszország, Spanyolország, az Egyesült Királyság, Franciaország, Olaszország és Németország.
Simon Thomas, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős vezető alelnöke elmondta: „2010-ben a Nissan jobban teljesített a piacnál és összes fő versenytársánál, de a saját elvárásánál is."
"Fenomenális eredmény, hogy éppen akkor értük el az elmúlt 15 év legjobb piaci részesedését Európában, amikor ott általános csökkenés volt. Ez bebizonyította, hogy jól működik a Nissan azon elkötelezettsége, hogy innovatív, izgalmas és új szegmenseket teremtő modelleket kínál vevői részére."
"Ez 2011-ben is folytatódik, hiszen nemrég vezettük be a piacra a Micra negyedik generációját, majd pedig márciusban megkezdődik a 100%-ban elektromos hajtású Nissan LEAF átadása az első európai vevők számára."
"Ma az összes autógyártó közül a mi modellpalettánk a legteljesebb és a legversenyképesebb, és tovább bővítjük. Ezért a 2011-es évben a Nissan minden idők legjobb értékesítési eredményét érheti el az európai piacon.
Ez a növekedés csak úgy volt lehetséges, hogy kitartó erőfeszítésekkel, komoly befektetéssel fejlesztettük a Nissan franchise-hálózatát. Franchise-partnereink a 2010-es naptári évben nyereségesen növekedtek, és ennek eredményeként folyamatosan javították a vevők kiszolgálásának minőségét."
Az új Micra már most messze a várakozáson felül szerepel a világnak azon a piacain, ahol a múlt évben megkezdődött az értékesítése, így Japánban, Thaiföldön, Indiában és Kínában.
A forradalmian új Nissan LEAF iránti kereslet is nagy, világszerte több mint 27.000 megrendelést adtak le rá, ebből 1500-at Európában. A Nissan LEAF novemberben történelmet írt, amikor - első elektromos hajtású, zéró-emissziós autóként - elnyerte a 2011. évi Európai Év Autója díjat.
A Nissan kiváló eredményeket ért a haszonjármű-szektorban is, ahol 2009-hez viszonyítva 17%-kal növelte eladásait. Ennek az eredmények az elérését nagymértéken elősegítette a - 2010-ben a Nemzetközi Év Kisteherautójává választott - NV 200 kompakt áruszállító iránti kereslet is.
Kiegészítő információk:
Értékesítés 2010. | Piaci részesedés 2010. | Változás 2009-hez képest | |
Egyesült Királyság | 96135 | 4.2% | +0.4% |
Oroszország | 79614 | 6.5% [külföldi márkák között] | +0.0% |
Németország | 60843 | 2.0% | +0.3% |
Olaszország | 60359 | 2.8% | +0.3% |
Franciaország | 59578 | 2.3% | +0.3% |
Spanyolország | 48119 | 4.4% | +0.3% |
Belgium/Luxemburg | 19073 | 2.8% | +0.2% |
Lengyelország | 13229 | 3.5% | +0.1% |
Portugália | 9146 | 3.5% | +0.7% |
Svájc | 8975 | 2.8% | +0.4% |
A Nissan Európában
A Nissan 12,500 főt foglalkoztat Európában a tervezésben, kutatásban és fejlesztésben, gyártásban és a logisztikai, marketing- és értékesítési tevékenységben. A 2010-es naptári évben a társaság 547.00 gépkocsit értékesített Nyugat- és Kelet-Európa 47 országának (köztük Oroszországnak) piacán. Ezen túlmenően, a cég összesen 390.727 darab gépkocsit gyártott spanyolországi és angliai üzemeiben.
MEGKEZDŐDÖTT EURÓPÁBAN AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁS KORSZAKA
-- A 100%-ban elektromos hajtású Nissan LEAF energiatakarékos hajón érkezik --
SUNDERLAND, Egyesült Királyság (2011. február 3.) - Ma érkezik be a 100%-ban elektromos hajtású Nissan LEAF-ek első hivatalos szállítmánya Európába, Északkelet-Angliába.
A Nissan vadonatúj, energiatakarékos hajója, a City of St. Petersburg az Európába irányuló autókat szállítja. Fedélzetén 67 db Nissan LEAF érkezik, melyeknek angliai és írországi vevők a várományosai. Az első útját itt befejező hajó rakományát a tyne-i kikötőben rakodják ki.
"A Nissan LEAF-nek, a világ első megfizethető árú, tisztán elektromos hajtású autójának Európába történő megérkezése mérföldkövet jelent a Nissan és az európai közlekedés számára. Stílusát, felszereltségét, biztonságát, teljesítményét és vezethetőségét illetően a Nissan LEAF valódi alternatívát jelent a benzin- és gázolajhajtású autókkal szemben" - mondta Simon Thomas, a Nissan európai főhadiszállásának, a Nissan International SA-nak az értékesítés és marketing tevékenységért felelős vezető alelnöke.
"Az alkalomhoz illik, hogy az első szállítmány Nissan LEAF az új energiatakarékos teherhajónkon, a City of St. Petersburg-on érkezik Európába. Várakozással tekintünk ezen autóknak a legelső Nissan LEAF vásárlók számára történő leszállítása elé, akik velünk azonos módon viszonyulnak a környezeti szempontból fenntartható jövőjű közlekedéshez" - tette hozzá.
A City of St. Petersburg orra áramvonalas, félgömb keresztmetszetű, ami 50 %-kal csökkenti a menetszél-ellenállást, s ennek eredményeként évente 800 tonnával kevesebb tüzelőanyagot fogyaszt, így széndioxid-kibocsátása kb. 2.500 tonnával alacsonyabb. A teherhajó része lesz annak a flottának, amely évente export-autók százezreit szállítja el a Nissan sunderlandi gyárából.
Az Egyesült Királyságban élő vevőknek a következő hetekben meginduló szállításokat megelőzően, már 2010. szeptemberétől lehetőségük nyílt előrendelést leadni a Nissan LEAF-re. A lítium-ion akkumulátorral hajtott Nissan LEAF-re világszerte több mint 27.000 előrendelést adtak le. A zéró-emissziós autót jelenleg Japánban gyártják, de 2013-tól Sunderlandben is beindul összeszerelése, miután ugyanitt 2012-ban megkezdődik az autókhoz szükséges lítium-ion akkumulátorok gyártása.
Az Egyesült Királyságban jelenleg is folyik a kiterjedt töltőhálózat kiépítése. 2013-ra egyedül Északkelet-Angliában 1.300 töltőhely fog működni. Ezek a gyorstöltők attól a pillanattól kezdve, amikor Nissan LEAF akkumulátor-lemerülését jelző figyelmeztető lámpája világítani kezd, mindössze 30 perc alatt 80 %-os szintre töltik az akkumulátort. A Nissan elektromos autókat értékesítő valamennyi kereskedője - jelenleg 25 ilyen telephely működik az Egyesült Királyságban - szintén fel lesznek szerelve ilyen gyorstöltő készülékkel.
Az Egyesült Királyság teljes területén beruházási programokat indítottak azzal a céllal, hogy 2013-ra kb. 9000 töltőhely kerüljön használatba.
A Nissan felmérései során megállapították, hogy Nagy-Britanniában az autónként megtett napi átlagos távolság nem éri el a 30 mérföldet. A Nissan LEAF az Európai Menetciklus szerint mérve 5 fővel 109 mérföld (175 km) megtételére képes egy felöltéssel, így európai megjelenése komoly fejlődést jelent az autósok rendelkezésére álló környezetkímélő, költségtakarékos megoldások terén. .
A Nissan LEAF-fel, valamint a Nissan Zéró-Emissziós Mobilitási Programjával kapcsolatos további információkért látogasson el weboldalainkra: www.nissanpress.co.uk/environmental és http://www.nissan-zeroemission.com/
SZERKESZTŐI MEGJEGYZÉSEK
A NISSAN LEAF-RŐL:
AZ ENERGIATAKARÉKOS CITY OF ST. PETERSBURG HAJÓRÓL:
A NISSAN AZ EGYESÜLT KIRÁLYSÁGBAN:
ÁTADTÁK A 2011-ES EURÓPAI ÉV AUTÓJA DÍJAT A 100%-BAN ELEKTROMOS HAJTÁSÚ NISSAN LEAF-NEK
PÁRIZS, Franciaország (2011.január 24. ) - Ma Párizsban, a Pavilion Gabrielben, egy különleges ünnepség során átadták a forradalmi Nissan LEAF elismerését jelentő 2011-es Európai Év Autója díjat Carlos Ghosnnak, a Nissan Motor Co. elnök-vezérigazgatójának.
A díj elnyerését az tette lehetővé, hogy a zsűri 58 tagja - 23 európai ország vezető autós újságírói - az utolsó körbe bekerült hat hagyományos modell elé helyezték a Nissan LEAF-t. Az Európai Év Autója választás 48 éves történetében ez az első alkalom, hogy az évente megszavazásra kerülő kitüntetést egy elektromos hajtású autó nyerte el.
"Meg vagyok győződve róla, hogy fogunk még a jövőben elektromos autókat látni az Év Autója cím mezőnyében. Mikor azonban azokat látni fogjuk, emlékeznünk kell rá, hogy elsőből mindig csak egy van. Pontosan ez az, ami miatt a Nissan LEAF, a 2011-es Év Autója olyan különleges, és mindig az is marad" - mondta az átadási ünnepségen Håkan Matson, az Év Autója zsűri elnöke.
"A Nissan LEAF számára óriási elismerést jelent, hogy az Európai Év Autójává választották, és így az első teljesen elektromos hajtású autó, amely megkapta ezt a díjat. Az Év Autója díj korábbi nyerteseihez hasonlóan, a Nissan LEAF vonzó, versenyképes autó, amely nem követel semmilyen kompromisszumot a stílus, a felszereltség, a biztonság, a teljesítmény és a vezethetőség terén. Ugyanakkor egyedülállóan innovatív autó, amely előrevetíti a közlekedés jövőjével kapcsolatos egyértelmű elképzeléseket, a fenntartható mobilitás vízióját" - mondta Ghosn a trófea átvételét követően.
A Nissan LEAF első kerekeit egy házon belül kifejlesztett, az autó elejében elhelyezett, kisméretű elektromos motor hajtja. A váltóáramú motor teljesítménye 80 kW, nyomatéka 280 Nm, és ez 145 km/h maximális sebesség elérését teszi lehetővé. A villanymotort a Nissan által kifejlesztett laminált lítium-ion akkumulátor látja el energiával, melynek teljesítménye meghaladja a 90 kW-ot. A Nissan és az elektronikai óriás NEC közös vállalkozása, az Automotive Energy Supply Corporation (AESC) által kifejlesztett, különleges felépítésű akkumulátorok a korábbi generációs telepeknél kétszer több energiát képesek tárolni.
A zéró-emissziós autó gazdag felszereltségéhez tartozik az energiavisszatápláló fékberendezés, a légkondicionáló, a műholdas navigációs berendezés és a parkolást segítő kamera. Az újszerű okostelefon-kapcsolat lehetővé teszi, hogy a tulajdonos távirányítással, mobiltelefonon keresztül működtesse a belső tér fűtését vagy hűtését. Az egyedüli külön megrendelhető extrát a hátsó spoilerbe beépített napelem jelenti.
A Nissan LEAF-re világszerte több mint 27 000 előrendelést vettek fel. A zéró-emissziós autót jelenleg Japánban gyártják, de Európában és Észak-Amerikában is beindul a gyártás, mikor 2012. végén, illetve 2013. elején ezeken e helyszíneken is megnyílnak a gyártósorok. Japánban és az USA-ban decemberben megkezdődött az első autók átadása az egyéni vásárlók részére. Európában hamarosan megindul a kiszállítás Portugáliában, Írországban, Nagy-Britanniában és Hollandiában, melyeket az év hátralévő részében több európai piac követ még.
A Renault-Nissan szövetség a zéró-emissziós közlekedés világszintű vezetője szeretne lenni, így a stratégiája a termékeken túl az infrastruktúra fejlesztésére is kiterjed, ami nélkülözhetetlen az elektromos autók tömeges elterjedéséhez. Napjainkig a szövetség több mint 90 partneri megállapodást kötött különböző kormányokkal, helyi önkormányzatokkal és nagyvállalatokkal a világ minden részéről, hogy a piacokon előkészítse az elektromos autók használatához szükséges infrastruktúrát.
A minden autógyár által vágyott márvány trófea jelenlegi formáját - amit 2004 óta adnak át a nyertesnek - az autószobrairól híres Emmanuel Zurini francia művész alkotta meg. Mielőtt 1975-től a szobrászattal kezdett volna foglalkozni, az 1960-as években Zurini a Grand Prix versenyek egyik vezető fotósa volt. A díj történetében ez a harmadik, külön erre a célra megalkotott trófea.
A Nissan már korábban is megkapta az Év Autója díjat. 1993-ban az Angliában gyártott Micra nyerte el - első japán márkaként - a kitüntetést, ami egyben Európa és a kisautó "szerelmi történetének" kezdetét jelentette, ami a legújabb Micra 2010. végi piacra dobásával napjainkban is tovább él.
FELJEBB KAPCSOLNAK A NISSAN ANGLIAI ÉS OROSZORSZÁGI GYÁRAI
Az angliai gyár termelési rekordot dönt, míg Oroszországban beindul a harmadik műszak
A Nissan sunderlandi gyára rekord-nagyságú gyártási darabszámot ünnepelhetett az elmúlt évben, és megerősítette első helyét Nagy-Britannia autógyárai között.
2010-ben 423.262 autót gyártottak Sunderlandben, melyek 81 %-a exportra került. Az Autógyártók és Kereskedők Egyesületének (SMMT) adatai szerint az Egyesült Királyságban 2010-ben legyártott minden harmadik személyautó Sunderlandből került ki. A Nissan angliai gyára 1998 óta évről évre az Egyesült Királyság legnagyobb autógyártója.
Ezt a rekord-évet a Nissan sunderlandi gyárában összeszerelt modellek, különösképpen a Nissan Qashqai sikere lapozta meg. 2010 májusában a Qashqai gyártósorán harmadik műszakot iktattak be, s így a Qashqai és a Qashqai+2 2008. évi 224.989-es darabszámú gyártását - ami 2009-ben 198.841 darabra csökkent - 2010-ben 271.188-re sikerült növelni.
A gyártás augusztusi beindulásától számítva 44.622 Nissan Juke hagyta el gyárat. Az év korábbi részében Sunderlandben 54.580 Micrát is összeszereltek - az utolsó júliusban készült, s ezt követően, 18 év után, Indiába helyezték át a modell gyártását.
A sunderlandi gyár második gyártósorát megosztó két modell, a Nissan Juke és a Nissan Note is jól teljesített 2010-ben. A gyártás augusztusi beindulásától számítva 44.622 Nissan Juke hagyta el gyárat, míg a teljes év során Note-ból 52.872 darab készült.
A Nissan angliai gyártásért felelős alelnöke, Kevon Fitzpatrick a következőket fűzte hozzá: "Az elért eredmények a Sunderlandben gyártott modelljeink népszerűségét is tükrözik, különösen a Nissan Qaqshqai-ét és a Nissan Juke-ét - mindkettőt Angliában tervezték és fejlesztették ki és itt is gyártják."
"A költséghatékonyságra és a minőségre koncentrálva, és a vevőink változó igényeire érzékenyen reagálva jelentős mértékben sikerült bővítenünk termelésünket, miközben másoknak csökkenéssel kellett szembenézniük. Ennek a nyertes képletnek az alkalmazása a kulcsa annak, hogy a jövő termékei is sikeresek legyenek és folymatos legyen a növekedés."
2010-ben történt az is, hogy a Nissan bejelentette: a 100%-ban elektromos hajtású Nissan LEAF modellt - amely elnyerte az Európai Év Autója címet - 2013-tól Sunderlandben is gyártani fogják. A Nissan LEAF-hez a lítium-ion akkumulátorokat majdan előállító új akkumulátorgyár építésének munkálatai jól haladnak. Az első angliai vevők - akik az Egyesült Királyság kormányának a hálózatról feltölthető elektromos autók vásárlásához nyújtott 5000 font értékű támogatását is igénybe tudják venni - a közelgő hetekben vehetik át új Nissan LEAF-jüket.
Mindeközben, a Nissan oroszországi gyára - reagálva a növekvő keresletre és a harmadik modell gyártásának megkezdésére - elindítja a harmadik műszakot, mellyel 500 új munkahelyet teremt.
A Nissan Manufacturing Rus (NMGR) tavaly márciusban jelentette be, hogy meg fogja kezdeni a Murano helyi piacra szánt gyártását.
Most megerősítették, hogy az új modell 2011. áprilisában csatlakozik a már eddig is itt gyártott lépcsőshátú limuzinhoz, a Teana-hoz, és a sportos szabadidő-autóhoz, az X-TRAIL-hez.
A Murano gyártásával együtt, a Teana és az X-TRAIL iránti növekvő keresletet, és a gyár maximális kapacitását (évi 50.000 darab) figyelembe véve, a múlt évhez viszonyítva akár meg is duplázódhat a szentpétervári gyár 2011-es teljesítménye.
Ez késztette a Nissant arra, hogy járulékos műszakot indítson be a gyárban, és ehhez a múlt hónapban megkezdje a munkaerő-toborzást.
Áprilisban az eddigi 1500 mellé további 500 új munkahelyet létesítenek.
Dmitrij Mihajlov, az oroszországi Nissan gyár, az NMGR ügyvezető igazgatója elmondta: "Büszkék vagyunk a szentpétervári gyár gyors növekedésére és fejlődésére. Kevesebb, mint két év alatt egyről háromra növeltük az általunk gyártott modellek számát, és dolgozóink száma csaknem megháromszorozódott."
"A harmadik gyártó műszak bevezetése rendkívül pozitív fejlemény, amely nemcsak a Nissan-nak az oroszországi működésével kapcsolatos elkötelezettségét hangsúlyozza ki, hanem a Nissan autók iránti keresletet is, ami azért is nagyon fontos, mert mindez egyik legfontosabb európai piacunkon történik."
Az elmúlt évben Oroszországban a Nissan lett az első a japán márkák közötti versenyben, mivel a 2010-es naptári évben 79.614 db gépkocsit értékesített, ami 25%-os növekedést jelent a 2009. évi eredményhez viszonyítva. 2010-ben a Nissan az oroszországi piacon 5,56%-ról 7,74%-ra növelte piaci részesedését.
Mihajlov hozzátette: „Nagyon örülünk a Nissan 2010-ben nyújtott teljesítményének, melynek alapján Oroszország ma Európa második legnagyobb piaca. 2011-ben is erre a sikerre építve kívánjuk a legmagasabb minőségi színvonalú termékekkel ellátni vásárlóinkat, és ehhez igen jelentős mértékben hozzá fog járulni a Murano."
A Murano - amely már most is népszerű modell az oroszországi piacon - elsőként vezetett be a sportos luxusautók és a szabadidős terepjárók (SUV) előnyös tulajdonságait kombináló crossover modellt az orosz piacon.
A második (és egyben a jelenlegi) generáció 2008-ban jelent meg a piacon. A Qashqai-jal, a Qashqai+2-vel és a JUKE-kal együtt még szembetűnőbbé teszi a Nissan vezető szerepét a crossover kategóriában.
További információk a brit és az orosz gyárakról:
ADATOK A SUNDERLANDI GYÁRRÓL
A SZENTPÉTERVÁRI GYÁR ADATAI
Legyen Ön az első JUKE tulajdonos!
A márciusi Genfi Autószalonon megtartott nyilvános bemutatót követően példátlan érdeklődés alakult ki a vevők részéről, ezért a Nissan úgy döntött, hogy a Nissan márkakereskedők már 2010. június 1-jén megkezdhetik az előrendelések felvételét.
A megrendelt autók vevők részére történő átadása októberben kezdődik meg, a kisautó-vásárlók ettől az időponttól juthatnak hozzá a hagyományos, nem túlzottan inspiráló ferdehátú autók helyett - melyek pillanatnyilag uralják az európai B-szegmenst - egy üdítő, eredeti megjelenésű alternatívához.